marți, 15 februarie 2011

Romtelecom cumpara Boom TV

SCRIS DE Cosmorom LA ORA 22:17 0 comentarii

Romtelecom, numarul trei pe piata locala de servicii TV, va plati intre 7,3 si 8 mil. euro (fara TVA), pentru a achizitiona cei 95.000 de abonati ai Boom TV – o platforma de televiziune prin satelit operata de DTH Television Grup.
Romtelecom negociaza achizitia cu Casa de Insolventa Transilvania (CIT), administratorul judiciar al DTH Television Grup, companie intrata in insolventa si care are acum datorii de peste 100 mil.
Boom TV a fost victima propriului actionariat,

care a taiat prematur finantarea, a crizei, care a topit baza de clienti care isi permiteau luxul de a plati si peste 10 euro pe luna pe abonamentul TV, dar si a deciziilor gresite ale managementului, care nu a reactionat potrivit in momentul in care conditiile de pe piata s-au schimbat.
Proiectul propus de DTH, Boom TV, se adresa unui sector de elita, premium, dispus a achita abonamente lunare de 10 euro, mult peste media pietei. in acest context, punctul de echilibru ar fi urmat sa fie atins dupa 3 ani, când s-ar fi ajuns la un portofoliu de 300.000 de abonati. in aprilie 2008 actionarii au oprit finantarea societatii. Planul de dezvoltare ar mai fi presupus investitii de inca 25 mil. euro si asigurarea finantarilor curente. Anul 2009 a surprins societatea cu un portofoliu de 232.000 de abonati, insa sub nivelul necesar pentru acoperirea cheltuielilor”.
Situatia companiei ar fi fost poate alta, chiar si in aceste conditii, daca Boom TV nu ar fi fost literalmente strivita in momentul in care gigantii RCS&RDS si Romtelecom au intrat intr-un razboi pe viata si pe moarte pentru clienti, in care s-a angrenat, de nevoie, si numarul doi pe piata TV – UPC. Marile companii detin peste 70% din aceasta piata, avand marele avantaj de a oferi telefonie, internet, televiziune prin cablu, ceea ce asigura avantaje de fidelizare a clientiilor si de vanzare incrucisata.
Numarul clientilor UPC, unul dintre cei mai mari operatori de pe piata locala telecom, a scazut anul trecut cu 7,4%, la 1,156 milioane, pe fondul conditiilor economice dificile, in special pentru clientii din sectorul bugetar si cei cu venituri sub medie, potrivit datelor comunicate de firma americana Liberty Global, actionarul majoritar. Numarul de abonati ai UPC la serviciile de cablu a scazut in 2010 cu 13%, la 929.800. Compania a pierdut clienti inclusiv pe internet, o piata aflata in crestere si pe care rivalii RCS&RDS si Romtelecom au crescut. Compania a pierdut clienti si pe telefonie fixa, o piata aflata în declin. UPC a crescut însa anul trecut pe televiziunea prin satelit (DTH), adaugand peste 45.000 de utilizatori. Totusi, este de notat ca serviciul DTH al UPC este disponibil doar printr-un sistem de cartele reincarcabile, iar clientii pot alege sa plateasca pentru a avea acces doar o luna la serviciile TV. UPC nu emite lunar facturi pentru serviciile DTH. Problemele din România si Ungaria au anulat avansul veniturilor de 11% al UPC din Polonia, astfel ca incasarile din Europa Centrala si de Est au crescut in 2010 cu doar 1%, potrivit datelor raportate de Liberty Global
RDS&RCS ramane in continuare un lider necontestat avand 2,70 milioane abonati TV si 1,1 milioane abonati la serviciul de internet, urmat de UPC cu 1,15 abonati TV si 0,26 abonati la internet iar Romtelecom detine 1 milion abonati TV si 0.95 la internet.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către autorul articolului. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. Vă mulţumim!