luni, 22 august 2011

Guvernul României pe facebook, twitter şi bloguri

SCRIS DE Cosmorom LA ORA 00:08 0 comentarii

Mulţi politicieni au înţeles că blogosfera este o cale facilă de a ajunge la electorat, o metodă bună de a-şi cosmetiza imaginea mai ceva ca la coafor, de a riposta la atacul adversa­rilor politici sau de a trimite săgeţi şi cuţite fix în moalele capului cui nu-şi vede de treabă. Deşi viaţa politică online este bine aspectată, singurul ministru din Cabinetul Boc activ pe blog este ministrul Dezvoltării şi Tu­rismului, Elena Udrea.
Însuşi şeful Guvernului a cochetat cu ideea socializării online, a avut un site pe când era primarul Clujului, iar anul trecut era hotărât să devină un prim-ministru multimedia şi să atace internetul strategic, din toate părţile, din blogosferă, Facebook şi Twitter. "Dacă încep, voi începe cu toate trei o dată", anunţa fulminant premierul de Paştele trecut, la scurtă vreme după ce Boc senior i-a spart un ou roşu în cap.
Pe Facebook şi Twitter, pri­mul-mi­nistru are multe conturi false, criti­ci şi simpatizanţi. Pe reţeaua de socializare Facebook, primul în topul căutărilor se detaşează grupul "Antiemil Emil Boc" – care a strâns 280 de adepţi, în timp ce grupul "Avem încredere în Emil Boc" a strâns doar 241.
Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre ministrul Dezvoltării şi Turis­mu­lui, care a strâns pe aceeaşi reţea de socializare aproape 20 de mii de sim­­patizanţi. Ultimele fotografii pos­tate "pe perete" ne-o arată pe Elena Udrea cu pletele în vânt, desculţă pe ni­sipul din Pădurea Letea sau ad­mirând nuferii de la Balta Tur­ceas­că, lucru care îi face pe unii dintre admiratorii virtuali ai acesteia să apre­cieze peisajul "super smeker", să-şi exprime îngrijorarea ca nu cum­va să o prindă ursul pe doamna mini­stru, iar pe alţii să o întrebe dacă e ama­bilă cu toată lumea. Câţiva sunt de părere că doamna Udrea este "o floa­re între flori" şi au o singură ne­lă­murire în ce priveşte circuitul turis­tic: ce scrie pe tricoul decoltat al acesteia.
Elena Udrea a intrat în blogo­sferă în noiembrie 2007 şi de atunci blogul acesteia a ajuns în topul celor mai accesate. Poate şi pentru că ministrul oferă exclusivităţi, ştiri mondene, informaţii de larg interes şi chiar întâmplări ce ţin de paranormal, de multe ori doamna Udrea ştiind mai înainte ce are să se întâmple. Astfel, ea a anunţat câştigătorul alegerilor din PDL cu două săptămâni înainte ca acestea să aibă loc, a atenţionat paparazzii că merge la coafor, a informat trusturile media că le dă în judecată sau a devoalat că s-au alocat bani pentru drumurile brăilene.
Anca Daniela Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, este obişnuită cu reţelele de socializare. Pe mai vechiul cont hi5, unde are 740 de prieteni şi 90 de fotografii, aflăm că ministrul preferă să asculte James Blunt, Abba, Sting şi Sade, că îi plac filmele "Parfum de femeie" şi "Pe aripile vântului" şi că cele mai bune cărţi citite au fost "De veghe în lanul de secară", "Toamna Patriarhului" şi "Un veac de sigurătate". Pe Facebook, majoritatea postărilor Ancăi Boagiu se referă la străzi. Ultimul comentariu anunţă condiţiile în care compania Bechtel va lucra pe Autostrada Transilvania, lucru care îi obligă pe unii dintre cei 4.979 de prie­teni virtuali să constate că vin alegerile. Dacă nu scrie despre străzi, Anca Boagiu îşi ornamentează "pe­retele" personal cu diverse articole din presă în care apare numele ei.
Daniel Funeriu, ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, ştie şi el ce înseamnă comunicarea virtuală, însă, ca mulţi alţi politicieni, şi-a abandonat blogul fix după alegerile din 2009. Pe Facebook, numele ministrului e mult folosit de grupurile "Anti Daniel Funeriu", "Felicitări Daniel Fune­riu", "Demisia Daniel Funeriu", "Susţin Daniel Funeriu". O pagină ce poartă numele ministrului, făcută probabil de un "admirator", arată următoarele informaţii personale: "Muzică – manele, Cărţi – nu am, Filme – «Ministry of Silly Walks» («Ministrul paşilor prosteşti»), Televiziune – Pretty little Liars (Mincinoşi drăgălaşi), Jocuri – How to Train Your Dragon (Cum să-ţi dresezi dra­gonul)".
Blogul, jurnalul online, feed twitter-ele, conturile de pe site-urile de socializare, pe care le administrează singuri sau cu ajutorul altora, prind din ce în ce mai mult teren în rândul politicienilor români. Apropiata campanie electorală preconizează în­ghesuiala la .ro mai ceva ca la serbările câmpeneşti cu bere şi cârnaţi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către autorul articolului. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. Vă mulţumim!